Volg ons ook op:

LeerKRACHTschool: elke dag samen een beetje beter!

Wij zijn een LeerKRACHT-school. Dit betekent dat we met behulp van de aanpak van Stichting LeerKRACHT voortdurend proberen ons onderwijs te verbeteren. Altijd met het uitgangspunt: wat heeft het kind eraan. Op deze manier werken we gericht aan een kwaliteitscultuur gericht op leren en ontwikkelen binnen onze school. In een notendop gaat het om:

• De bord- en werksessie: dit is een wekelijkse, korte sessie, waarin we met collega’s de voortgang van de gestelde doelen bespreken.
  • Gezamenlijk lesontwerp: de doelen die het team heeft gesteld, worden vertaald naar de dagelijkse lespraktijk. Door samen lessen voor te bereiden maakt het team gebruik van elkaars kennis en kunde en ontstaan er mogelijkheden om lessen te verbeteren en te innoveren.
  • Lesbezoek en feedback: van en met elkaar leren is de basis voor een goede les. Door regelmatig te kijken bij elkaar en samen te bespreken of de beoogde doelen worden bereikt, krijg je ideeën over hoe het nog beter kan.
  • De stem van de leerling: de leerling is de grootste inspiratiebron voor nieuwe lesdoelen. Zij kunnen goudeerlijke feedback geven over de lessen en werken zo mee aan verbetering van ons onderwijs.