Volg ons ook op:    

Vertrouwenspersoon en anti-pestcoördinator

Ons team doet er alles aan om klachten te voorkomen. Desondanks kan het gebeuren dat u niet tevreden bent over de gang van zaken op school. De vertrouwenspersoon en anti-pestcoördinator is een klankbord voor ouders, leerlingen en het onderwijsteam voor alle klachten die te maken hebben met ongewenst gedrag, machtsmisbruik of communicatie op school. Op onze school is dat Petronella Kuiken: p.zuidema@arlanta.nl.

De vertrouwenspersonen buiten de school
Vertrouwenspersoon van Arlanta
Als school hebben we een meldingsregeling machtsmisbruik. Hieronder vallen vragen en/of klachten over ongewenst gedrag, (seksuele) intimidatie, (cyber)pesten, agressie, geweld, racisme en discriminatie. Het gaat om situaties tussen leerlingen onderling en tussen leerling en personeel. Heeft u een vraag/klacht? Onze school heeft een externe vertrouwenspersoon vanuit GGD Fryslân. De gesprekken zijn vertrouwelijk en als ouder/verzorger en/of leerling kunt u vrijuit spreken.
Deze vertrouwenspersoon voor onze school is: Anita Miedema. Zij is te bereiken bij GGD Fryslân via T. 06-28524514 of a.miedema@ggdfryslan.nl.
De folder Vertrouwenspersoon voor jongeren en ouders kunt u opvragen via: vertrouwenspersonenggdonderwijs@ggdfryslan.nl.

Vertrouwensinspecteur Onderwijsinspectie
Ouders, leerlingen, docenten, directies en besturen, maar ook vertrouwenspersonen kunnen de vertrouwensinspecteur van de Inspectie van het Onderwijs raadplegen wanneer zich in of rond de school of opleiding (ernstige) problemen voordoen op het gebied van:

  • seksueel misbruik
  • seksuele intimidatie
  • psychisch en fysiek geweld (waaronder pesten)
  • discriminatie en radicalisering

De vertrouwensinspecteurs zijn alle werkdagen tijdens kantooruren (08.00-17.00 uur) bereikbaar op het nummer: 0900 - 111 3 111.

Klachten
​​​​​​​
De meeste klachten kunnen opgelost worden door overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en directeur. Eventueel kan de MR hierin een rol vervullen. Ook kan contact gelegd worden met de vertrouwenspersoon van onze school of stichting. Mochten wij uw probleem dan nog niet naar tevredenheid hebben opgelost, dan kunt u een klacht indienen. Dit kan tot maximaal een jaar nadat de situatie zich heeft voorgedaan. De klachtenregeling van Arlanta leest u op: https://www.arlanta.nl/ouders/klachtenregeling/. Tevens kunt u terecht bij de landelijke klachtencommissie:

Landelijke klachtencommissie Protestants Christelijk Onderwijs

Postbus 394
3440 AJ Woerden
T. 070 - 38 61 697
www.gcbo.nl